6 Kasım 2013 Çarşamba

Cilt Bakımı-Favori 10 Ürün

Merhabalar..Favoriler dosyasının ikinci bölümüyle tekrardan karşınızdayım.Bu yazımda sizlere uzun zamandır severek kullandığım,cilt bakım rutinimi oluşturan yada bazılarını dönem dönem kullandığım ve memnun kaldığım kendimce ''olmazsa olmazlarımı'' paylaşmak istedim..

 

Favori-1- Estee Lauder Advanced Night Repair Serum:




Bu serumu ilk sıraya yazmazsam herhalde olmazdı sanıyorum:) Neredeyse 5 yıldır severek kullandığım (arada 1.5 sene kadar kullanmayı aksattığım bir donem olsada) bir serumdur kendisi..Antioksidanlarla zenginleştirilmiş bir ürün.

Nemlendirmesi gerçekten muhteşem.Gece bu ürünü sürdüğüm zaman ertesi gün yumuşacık bir ciltle uyanıyorum.Ayrıca,zaman içerisinde cildime böyle bir ışıltı,aydınlık geldiğinide fark ettim.Cilt lekerinede faydası var.Tamam,bu konuda mucize vaadetmiyor belki,ama yararı var gerçekten.En önemli özelliği, gündüzki güneşin olumsuz etkilerini bloke etmesi.Güneş ve diğer dış çevrenin cilde karşı olumsuz etkilerini onarmaya çalışıyor.Eğer gündüz,dışarı çıkmadan önce,nemlendirici öncesi kullanırsanız eger güneşe karşıda cildinizi daha fazla korumuş olursunuz.Yani bir nevi,güneş koruyuculukda yapıyor.Görüntüsü ve içeriği sizi korkutmasın. Denildiği gibi antiaging bir ürün değil.Yani daha doğrusu illa olgun yaşların kullanması gerek diye birşey yok.Eger 20li yaşlarda bu ürünü kullanırsak eger geleceğede yatırım yapmış oluyoruz aslında.Çevresel faktörler ve özellikle güneşin gündüz ciltte bıraktığı olumsuz etkileri onarmaya çalışıyor çünkü.Kırklı yaşlarda oluşan olmusuzlukları onarmaya çalışmaktansa bu yaşlarda önlem almak en mantıklısı gibime geliyor şahsen benim..Şimdi yenilenen şekliyle tekrar gündemde olsada elimdeki henüz bitmediği için eskiyle devam ediyorum şuanda ama hakikaten sevdiğim bir ürün kendisi..Ben şahsen geceleri nemlendirici öncesi kullanmaya özen gösteriyorum daha çok..


Favori-2:Nars Aqua Hydrator Nem Maskesi:




Haftalık bakım rutinimde bir bazende 2 defa kullandığım bir nem maskesi..Özellikle kil maskesi sonrasında cildin nem düzeyini yeniden ayarlamak için nem maskesi kullanmamın gerekli olduğu kanısındayım.Şayet sizde benim gibi karma hatta kışın kuruya donük karma cilde sahipseniz (yada normal,kuru..) nem maskesi uygulamanızı öneririm.İlla ki Çok pahalı markalar olması tabikide şart değil ancak cildinizin ihtiyacınıza göre mutlaka bir tane vardır diye düşünüyorum.Özellikle 24-525 yaşından itibaren ilk mimik çizgilerinin yavaş yavaş merhaba demeye başladgı dönemlerde nem veren ürünleri kullanmanın önemi malum.. Neyse,konunun dışında dahada fazla çıkmayarak sizlere bu maskenin kendime gözlemedgm özelliklerini dile getirmek isterim.Yapısı oldukça yoğun gibi gözüksede sürüldüğü anda gayet haffi olduğunu dusundugum ve cilde surdugunuz zaman bir tür serinlikte veren bir maske kendisi..Kil maskesinden yaklaşık 1 saat sonra bu maskeyi tüm yüzüme (göz çevresi hariç) masaj yaparak uyguluyorum ve ardından o şekilde gece bekletiyorum cildimde genellikle.Sabah uyandığım zaman maskenin neredeyse tamamını cildim emmiş oluyor zaten.Surdugunuz ilk saatlerde aşırı hafif bir yapısı olduğunu soyleyemecegim yüzdeyken (her ne kadar kabında hafif yapılı olarak dursada) karma ciltli olduğum içinde olabilir belki ancak surdugunuz ilk saatler maskenin yuzunudeki fazlalığını biraz hissediyorsunuz.Ancak ertesi gun cildime verdiği nem bombası özelliğini göz önüne alırsak sanırsam bunda değer diye düşünüyorum..:) Sabah yuzunuzu yıkayıp klask temizleme seanslarıma devam ediyorum.Bu şekilde..


Favori-3:Murad Clarifying Cleanser Temizleme Jeli:




Murad'ın ozellikle yağlı ve karma ciltleri için geliştirmiş olduğu bu jeli dönüşümlü olarak kullanıyorum cunku kışın özellikle cildimin hassas ve daha kuruduğu dönemlerde bu jel karma cilti olmam sebebiyle yüzümde biraz gerilmeye sebep olabiliyor.Fakat onun dışında genel anlamda cildimi gayet güzel temizlediğini söyleyebilirim.Yapısı klasik jel kıvamında ve mentol kokusu barındırıyor.Bu jeli kullanmaya başladıktan sonra siyah noktalarımda azalma oldugunuda gözlemledim..

 

Favori-4:Murad Clarifying Toner:

Murad'ın aynı serisinin toniği..Temizleme jelinden sonra uyguluyorum.Bu ürünün içerisindede mentol barındırdığı için yuzumu sildiğim sırada bir tür ferahlık verdiğini söyleyebilirim.Ayrıca içeriğinde hamamelis,cadı fındığı özleride barındırıyor.Bu tonikle ve bir önceki favorim olan temizleme jeliyle ilgili olarak daha ayrıntılı bilgi için, tıkk yazıma bakabilrsiniz..

 

Favori-5:Burt's Bees Lip Balm..:




Birde dudak ürünü eklemek isterim..Burt's bees markasını duymuşsunuzdur bir çoğunuz sanıyorum.%99'a ve hatta %100'e varan oranda doğallık içeren bir markadır birçok ürününde kendisi..Benim bahsetmek istediğim ise bu markanın lip balmlarından bir çeşidi olan ballı dudak balmı..Kuruyan ve kışın hatta kanayan dudaklarıma çok çok iyi geldiğini söyleyebilirim.Tek eksisi kokusu sanıyorum.Tuhaf bir kokusu var gibime geldi benim..Ama yinede hem doğal içerikli hemde oldukça etkili diye düşünüyorum.Nemlendirme özelliği son derece başarılı..

 

Favori-6: Lancome Hydra Intense Nem Maskesi:



Yine bir nem maskesi daha..Bu maskeyide dönüşümlü olarak kullanıyorum.Yapısı biraz ağır olsada verdiği nem oranı iyi bana gore..Bu maskeyle ilgili ayrıntılı bilgiye şu tıkkk yazımdan ulaşabilirsiniz..

 

Favori-7: Caudalie Üzüm Suyu..:




 Bir çeşit tonik görevide gören bu ürün aslında ekstra bakım olarakda düşünebilriz aslında.. %100 üzüm suyu içeren bir nem spreyi.Cilde sıkıldığı anda yumuşatıp nem veriyor.Bunu kendi cildimde gözlemledim diyebilirim. Caudalie Fransız bir dermokozmetik markası bu arada..Eczanelerde bulabilirsiniz..

 

Favori-8:Dermalogica Daily Microfoliant Peeling..:




Bu peelingi duymayan varmıdır bilemiyorum ama ben oldukça sevdiğimi belirtebilirim.Birkaç yıldır haftada 3-4 defa bu peelinge elim gidiyor resmen..Akşamları temizleme jeli sonrasında cildimi daha etkili arındırma amaçlı kullanıyorum.Cildimi biraz ıslatıp elime 1 çay kaşığı kadar ürünü avucumda döküp hafifçe ıslattıktan sonra cildimde dairesel hareketlerle köpürmesini sağlıyorum.Arındanda soğuya yakın ılık suyla duruluyorum.Bu peelingi düzenli kullandığım zamanlar özellikle cildimi daha berrak,aydınlık ve siyah noktalarımın daha az olduğunu gözlemledim..Yapısı toz halinde olsada suyla buluştuğunda biraz daha kremsileşiyor.Cildimi çizip tahriş eden sert peelinglerden değil..Ayrıntılı bilgi için şu yazıma bakabilrsiniz.. tıkkk

 

Favori-9:Peter Thomas Roth Viz 1000 Serum..: 

 Nem veren bir serum..Denildiği şekil 1000 kata kadar cilde nemi hapsedebilen bir özelliğe sahip olması..Özellikl bunu kullandığım makyaj öncesi bazdan once uyguladgımda ,o günkü makyajımla ilgili iltifat aldığımı söyleyebilirim:) Cildi daha dolgun ve neme doymuş gösteriyor bana gore.. Çok sevdiğim ürünlerden birisidir kendisi..Bu serumu bu sene tesadür eseri boynerde denk gelince hemen yedekledim ama artık ülkemizde satılmıyor ne yazıkki bu marka..

 

Favori-10: Estee Lauder Sprakling Clean Kil Maskesi..:


Bu maskeyle ilgili olarak daha önceden bir yazımda bahsetmiştim sizlere..Tekrardan uzun uzadıya anlatmaktan ziyade özet geçecek olursam eger haftada 1 defa uyguladığım güzel bir kil maskesi.Cildi aşırı yormadan güzelce temizliyor,yağ/sebum oranını dengeliyor.Özellikle karma yada yağlı cildiniz varsa öneririm..

 

Benim olmazsa olmazlarım bu şekilde..Sizin cilt bakımınzda olmazsa olmazlarınız neler..??

 

Sevgiler..:))

 

                                                                                       Paylaşan:Zencefilkız








2 yorum:

  1. Merhaba,
    Estee Lauder'in serumunu merak ediyordum paylaşımınız ışık verdi, teşekkürler.Blogunu takibe aldım bana da beklerim. Sevgilerle...
    www.neclasolen.com

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,biraz da olsa egerki bir fikir verebildysem eger cok memnun oldum gerçektende..Blogunuza simdi bakacağım bu arada.Tesekkurler..:)

    YanıtlaSil